Πως επηρεάζει η ψυχολογία των μαθητών την σχολική τους επίδοση? - Georgia Karadoulama
418
post-template-default,single,single-post,postid-418,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Πως επηρεάζει η ψυχολογία των μαθητών την σχολική τους επίδοση?

Πως επηρεάζει η ψυχολογία των μαθητών την σχολική τους επίδοση?

43489044 - stress girl sitting and thinking in the school

Θα μπορούσαμε να ορίσουμε την σχολική επίδοση ενός μαθητή ως την αξιολόγηση της απόδοσης του σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Η σχολική επίδοση των μαθητών επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το σχολικό πλαίσιο του μαθητή αλλά και με το οικογενειακό, το εκπαιδευτικό αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο ζει. Κάποιοι μαθητές παρουσιάζουν χαμηλή σχολική επίδοση και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί το αποδίδουμε σε αδυναμία ή αδιαφορία προς τα μαθήματα και γενικά προς το σχολείο. Πολλές φορές όμως η πραγματικότητα βρίσκεται και σε βαθύτερα αίτια.

Το οικογενειακό πλαίσιο λοιπόν φαίνεται να επηρεάζει τη σχολική επίδοση των μαθητών. Πολλές φορές τα παιδιά δεν προσέχουν στο μάθημα είναι μελαγχολικά και κλείνονται στον εαυτό τους κάτι που μαρτυράει ότι το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να μην είναι αρκετά υποστηρικτικό ή μπορεί να υπάρχει δυσκολία επικοινωνίας μεταξύ των μελών της. Παράλληλα το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να είναι πολύ πιεστικό για υψηλές επιδόσεις κάτι που μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα λόγω της υπερβολικής πίεσης που ασκείται απέναντι στα παιδιά. Επιπρόσθετα ως γονείς κάποιες φορές μπορεί να προσπαθούμε να ‘’ σπρώξουμε ’’ τα παιδιά προς μια κατεύθυνση για το τι να κάνουν αφού αποφοιτήσουν από το σχολείο κάτι που τα ίδια να μην θέλουν να το επιλέξουν αλλά να το κάνουν για να μην δυσαρεστήσουν τους γονείς τους. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να επηρεάζονται αρνητικά και κάποιες φορές και να μην τα καταφέρνουν αφού τελικά καταλήγουν να προσπαθούν για κάτι που τα ίδια δεν επιθυμούν στην πραγματικότητα.

Με τον ίδιο τρόπο και το εκπαιδευτικό πλαίσιο επηρεάζει τους μαθητές αφού εκτός του ότι οι εκπαιδευτικοί μπορεί να πιέζουν για πολύ υψηλές επιδόσεις, πολλές φορές μπορεί να επηρεάζει τα παιδιά ο τρόπος διδασκαλίας αλλά και η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές. Έτσι η επίπληξη και η τιμωρία ειδικά όταν αυτές γίνονται άδικα ή με άσχημο τρόπο έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να υιοθετούν επιθετικές συμπεριφορές, να έχουν άγχος, ανασφάλεια και σαν αποτέλεσμα χαμηλή σχολική επίδοση που συνοδεύεται από συναισθήματα αποτυχίας. Όταν λέμε εκπαιδευτικό πλαίσιο εννοούμε παράλληλα και τις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους. Πολλές φορές οι δύσκολες σχέσεις μεταξύ των μαθητών δημιουργούν και δυσκολίες στις επιδόσεις των ίδιων διότι μην ξεχνάμε ότι σε αυτήν την ηλικία αυτές οι σχέσεις είναι πολύ σημαντικές για τα παιδιά και επηρεάζουν άμεσα την ψυχολογία τους.

Τέλος δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια στο κοινωνικό πλαίσιο αλλά και τις κοινωνικές αλλαγές που επηρεάζουν τα παιδιά κάτι που ίσως πολλές φορές να μην το αντιλαμβανόμαστε. Έτσι φαίνεται ότι κάθε κοινωνική αλλαγή ειδικά στην δύσκολη εποχή που ζούμε τώρα όπως επηρεάζει εμάς τους μεγάλους με τον ίδιο τρόπο επηρεάζει τα παιδιά και κατά συνέπεια και την σχολική τους επίδοση. Με το να παραδεχτούμε εμείς οι μεγαλύτεροι ότι αυτές οι αλλαγές μας επηρεάζουν και να προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε αυτές και να μιλάμε ανοιχτά για αυτές μέσα στην οικογένεια φαίνεται πως μπορεί να βοηθήσει πολύ στην όλη κατάσταση.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Copyright 2016 © - Powered by mybusiness360